دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وقتی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی می شنوید ، سریعترین انجمن های شما احتمالاً فیس بوک و اینستاگرام است. بسیاری از دپارتمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های مربوط به وب سایت خود را خودکار کنند. تجربه یک کاربر از نحوه تعاملی که با وب سایت ما، خدمات و محصولات ما و هنگام تماس با ما پیدا می کند، بر تداوم رابطه با ما و اقدامات بعدی او در تعامل با ما اثر مستقیم دارد. CTA یک عنصر تعاملی مانند لینک، دکمه یا تصویر است که به همراه یک پیام کاربر را به اقدامی مشخص دعوت می کند.

رابط کاربری شیوه تعامل کاربر با وب سایت ما را مشخص می کند و هرچه حرفه ای تر باشد موجب سهولت تعامل کاربر می شود. الکسا یکی از وب سایت های جهانی و بسیار معروف در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که ابزارهای پولی و رایگان مختلفی به دیجیتال مارکترها ارائه می دهد.

دیجیتال مارکترها به منظور تحلیل سایت و زیر نظر گرفتن رفتار کاربران در وب سایت از این ابزار استفاده می کنند. UI مستقیما بر UX اثرگذار است و از این جهت مورد توجه دیجیتال مارکترها است. توجه داشته باشید که بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ، دورهای است که شما را درگیر مسائل عملی کرده و پروژه محور باشد.

سئوی فنی (تکنیکال): این نوع از سئو، تمرکز خود را بر لایهی فنی وبسایت شما قرار میدهد و به نحوهی کدنویسی صفحات توجه میکند. برای نمونه یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ برای شما در زیر این مطلب قرار داده شده است. تصاویر محصولات خود را به همراه مشخصات و توضیحات قرار دهید و یک شماره تماس برای ارتباط مشتری با خودتان در کپشن قراردهید. برای شروع فقط کافی است جرأت به خرج دهید و قبل از دیگران روی دکمه زیر کلیک کنید. کافی است همین الآن محصولات یا خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید و ببینید رقبای شما چه اقداماتی انجام داده اند.

بازاریابی موتور های جست و جو نسخه ی پولی سئو است که از آن با عنوان گوگل ادوردز هم یاد می شود.بازاریابی موتور های جست و جو، کار سئو را مدت زمان محدود و همچینین با پرداخت هزینه انجام میدهد. اگر تصمیم دارید در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت حرفهای داشته باشید، لازم است که حداقل یک ابزار گرافیکی مانند فتوشاپ را یاد بگیرید. اگر دوست دارید زودتر به بازار دیجیتال وارد شوید یا کسب و کار آنلاینی دارید که می خواهید آن را رشد بدهید پس حتما به مشاوره و همکاری با یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای نیاز خواهید داشت.

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟ این گواهینامه پنج ساعته، ۱۱ درس در راستای جذب مشتری و راهنمایی در بازاریابی دیجیتال دارد. بازاریابی دیجیتال به بهبود رابطه بهتر با مشتری کمک کرده و چشم انداز کار و تجارت شما را روشن نگه میدارد. گوگل آنالیتیکس در حکم چشم های یک دیجیتال مارکتر است و نتیجه بخش بودن یا نبودن اقداماتی که انجام داده را به او نشان می دهد. همه ما نیز همواره خرید از فروشگاه های مختلف را براساس تجربه قبلی خود انجام می دهیم. بکارگیری CTA به منظور افزایش نرخ تبدیل ضروری است؛ چراکه در بسیاری موارد کاربران بعد از خواندن محتوا یا دیدن یک تبلیغ هنوز در تصمیم گیری سردرگم و مردد هستند و CTA آن ها را تشویق می کند که ترس، تردید یا ابهام خود را کنار بگذارند و کاری مشخص را انجام دهند.

۱- جذب کاربران ۲- فعالسازی ۳- ترغیب به خرید ۴- تبدیل به مشتری. در این روش کاربران میتوانند به ارسال پیامهای مستقیم به کاربران لینکدین در صنعت یا زمینه مشخصی بپردازند. به بیانی دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفهای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدفگذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق میشود. تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده اید – آن بروشور نوعی محتوا است، هرچند آفلاین. چرا که مخاطبان از طریق آن به صورت مرحله به مرحله در سایت شما پیشروی خواهند کرد.

یا مثلا با انواع سایتهای PPC آشنا باشد و بعد از همکاری با هر کدام بهترین سایت PPC بر اساس میزان کیفیت را انتخاب کند. یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای با بکارگیری تخصص های مختلف که زیرشاخه دانش دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده اند به شما کمک می کند در این رقابت پیروز میدان باشید. پیروز شدن در بازار دیجیتال نیازمند بکارگیری روش های ارائه شده توسط دانش دیجیتال مارکتینگ، تحلیل صحیح، استراتژی و مهارت و خلاقیت است.

پس بهترین کار این است که از یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای دعوت به همکاری کنید. به همین خاطر رقبای شما در سراسر کشور در تلاش هستند که با استفاده از تخصص دیجیتال مارکترهای حرفه ای سهمی قابل قبول از این بازار را ازآن خود کنند. با یادگیری این علم روز می توانید برای شرکت ها و سایت های مختلف چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین کار کرده و درامد قابل توجهی برای خود داشته باشید. پاپ آپ ها می توانند در جاهای مختلف صفحه و با محرک های مختلفی مانند زمان، اسکرول یا خروج نمایش داده شوند.

درواقع در inbound مارکتینگ سایت یا صفحه شما در نتایج جست و جوی مخاطب در موتورهای جستجو یا اپلیکیشنهای مختلف نشان داده میشود. کسب و کارها از کانال های دیجیتال مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و دیگر وب سایت ها بهره می گیرند تا بتوانند به مشتریان کنونی یا مشتریان احتمالی وصل شوند. مشتریانی که هم اکنون به سراغ وب سایت رقبای شما می روند می توانستند مشتری شما باشند. در دیجیتال مارکتینگ به تخصص هایی همچون کپی رایتینگ، تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت و طراحی سایت با رعایت اصول Ui و Ux و پشتیبانی پرداخته می شود.