معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

شاید ایسنتاگرام دارای تاریخچه کمتری نسبت به فیسبوک است، اما اینستاگرام همواره در هر جمع و قشری حضور دارد. 1. به بخش مدیریت تبلیغات فیسبوک وارد شوید. در صورتی که می خواهید از همکاری آن ها برای حضور در بازار دیجیتال و رشد فروش خود استفاده کنید، حتما این بخش را با دقت بخوانید. با محبوبیت سریع اینستاگرام در بین مصرف کنندگان ، بسیاری از مشاغل بخش خوبی از بودجه بازاریابی خود را به شبکه اجتماعی اختصاص داده .یکی از پلتفرم هایی که به طور گسترده توسط شرکت های بازاریابی در اینستاگرام استفاده می شود “صفحات طرفداران اینستاگرام” یا فن پیج مارکتینگ ها هستند.

پاسخ به این سوأل کمی پیچیده است چراکه هزینهها بر مبنای عوامل مختلفی تعیین میشوند که توسط پلتفرم نشان داده نمیشوند. اگر سوالی که پیش تر پرسیده شده، برای شما نیز یک سوال است در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ آن را دریافت کنید. حتی میتوانید تصاویری به قالب نظرسنجی خود وارد کنید و رابط کاربری آنرا به میل و سلیقه شخصی تغییر دهید. با کمک پلتفرمهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد میتوانید داده­ها را آنالیز کنید و از آن­ها برای بهبود کمپین خود استفاده کنید. واقعیت این است که اینستاگرام از دادههای جمعیت شناسی فیسبوک برای هدف قرار دادن مخاطبان در تبلیغات استفاده میکند.

این امر باعث میشود تا اینستاگرام ابزار با ارزشی برای تبلیغ کنندگانی که بدنبال مخاطبان خود هستند باشد، چرا که فیسبوک در حال حاضر دارای تاریخچه کامل و هدفمندسازی شده از جمعیت شناسی است. استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ میتواند بر افزایش آگاهی از برند یا بیشتر شدن تعداد علاقهمندان به محصول/خدمت شما یا فروش بیشتر، تاثیر مثبت بگذارد. آیا شما بعد از فیلتر شدن تلگرام متوجه شدید مشتریانتان به کجا مهاجرت کردند؟ در بازاریابی محتوایی سعی میشود تا یک ارتباط عمیق و بلندمدت با مشتریان بالقوه ساخته شود تا در طول زمان و بیشتر شدن اعتماد، ترغیب به خرید شوند.

در مفهوم گسترده آن، هر ایمیلی که به مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می شود، می تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود. اینستاگرام برای ارتقای نام تجاری، دستیابی به ترافیک سایت و البته تولید مشتری بالقوه استفاده میشود. به عبارت دیگر شامل مجموعه ابزارها و فعالیتهای بازاریابی محصولات از طریق یک یا چند رسانه الکترونیک است.

تبلیغات سنتی اعلام نمیکنند که چند نفر تیزر ویدئویی را به صورت کامل تماشا کردهاند و بعد از آن مشتری چه قدمی به سمت کسبوکار شما برداشته است، آنها نمیتوانند اعلام کنند که یک بنر در سطح شهر، باعث جلب نظر چند نفر برای خرید محصول جدید شما شده است.

بنابراین به تصاویر و ویدیو به همراه متن برای دستیابی به مخاطبان از طریق اینستاگرام نیاز است. ردیابی موفقیت از طریق بازاریابی سنتی بسیار دشوار است، اما با استفاده از روشها و استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ، هر مرحله از موفقیت قابل اندازهگیری است. در جهان اول، امروزه تقریباً کیفیت ارائه محصولات در رده بسیار بالایی است، برای مثال رستورانهای درجه یک تقریباً یک غذا را با درجهی کیفیتی مشابه به افراد ارائه می دهند. این موضوع نشان میدهد که همیشه باید چشمانتان باز باشد و ببینید که مردم به سمت کدام ارز میروند. افرادی که تمایل دارند تبلیغات موفقی در اینستاگرام انجام دهند بهتر است آموزش تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنند.

متأسفانه ماهیت اینستاگرام به گونهای است که تمایل به جذب مخاطبان جوانتر دارد، بعبارتی کاربرانی که در محدوده سنی 18-29 سال هستند حدود 55%، کاربرانی که بین سنین 30-49 سال هستند حدود 28% و تنها 11% کاربران اینستاگرام بین سنین 50 تا 64 هستند و 4% هم بزرگسالان بالای 65 سال را در بر میگیرد. بعنوان مثال میتوان یک بودجه روزانه را انتخاب کرد تا هزینه صرف شده در هر روز در طول عمر تبلیغ قابل کنترل و بررسی باشد. افراد بعنوان یک تبلیغ کننده باید بر نحوه اختصاص بودجه خود کنترل دقیقی بخرج دهند. برنامه ریزی برای محتوای اینستاگرام از جمله کارهای دیگری یک ادمین پیج اینستاگراماست.

همانطور که ذکر گردید بازاریابی اینستاگرام در دنیای امروزی جایگاه ویژه پیدا کرده است و اغلب برندهای بزرگ تنها برای حضور در کنار مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی عضو میشوند تا همواره برند خود را برای مشتریان تداعی کنند. باید توجه داشت که همه چیز از مخاطبان گرفته تا بازخورد تبلیغ، بر روی تبلیغ اینستاگرام تأثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در اینستاگرام باعث میشود تا محصولات به افراد مناسب، در زمان مناسب با پیام و تصویر درست نشان داده شود. در گزینههای بعدی قراردارند (بازاریابی درونگرا، نوعی استراتژی در بازاریابی دیجیتال است که خود، از بخشهای مختلفی استفاده میکند و در ادامه مقاله به آن میپردازیم).

این درست زمانی است که تبلیغات اینستاگرام نقش ایفا میکند. در واقع تبلیغات در اینستاگرام را میتوان از طریق مدیریت آگهی در فیسبوک پیکربندی کرد. باید در نظر داشت که اینستاگرام پلتفرمی بصری است و تبلیغات متنی از طریق آن تأثیرگذاری کمتری دارد. مسأله امیدوارکننده اینجاست که اگر افراد تبلیغات در فیسبوک را انجام داده باشند، کار برای آنها دشوار نخواهد بود. بهتر است اول این سوال را از خود پرسید که آیا تبلیغات اینستاگرام برای هر کسب و کار مناسب است؟ آیا کسب و کاری دارید که نیازمند به جذب افراد مسنتر است؟ آیا فقط نوجوانان، علاقمند به اینستاگرام هستند؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ میهن رشد با همکاری موسسه آموزشی امیرکبیر اقدام به برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان کرده است. این پلتفرم همواره در حال رشد است و اگر 4% بزرگسالان بالای 65 سال، مخاطب مدنظر هستند، میتوان مستقیما این رنج سنی را مورد هدف قرار داد. در حال حاضر اینستاگرام 800 میلیون کاربر فعال دارد که میزان رشد سریع آن از سال 2013 بسیار چشمگیر است. به گفته مایک مکگلون، استراتژیست کالا در خبرگزاری بلومبرگ، سیگنالهای فدرال رزرو برای سیاستهای پولی سختتر در سال ۲۰۲۲ ممکن است برای داراییهای پرریسک مانند سهام و ارزهای دیجیتال مشکل ایجاد کند، اما شانس خوبی وجود دارد که بیت کوین همچنان عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا سرمایهگذاران متوجه ارزش آن بهعنوان یک دارایی دیجیتال شدهاند.